Loop.a life is een duurzaam en circulair mode- en textielbedrijf dat kledingcollecties maakt van resttextiel. Een groen voorbeeld in een van de meeste vervuilende industrieën ter wereld. Net als andere kledingmerken staat ook Loop.a life door de crisis voor een uitdaging. Toch ziet oprichter Ellen Mensink de toekomst vol goede moed tegemoet. Sterker nog, het initiatief bereikte recent een duurzame mijlpaal.
Online vertrouwen
Ellen: “Ondanks de crisis gaat het goed met ons. De maanden maart en april waren wel spannend en de omzet viel flink tegen. Je merkte heel goed dat iedereen door de onzekerheid de hand op de portemonnee hield. Daarnaast hebben we er natuurlijk ook last van dat winkelstraten leeg of gesloten zijn. We wilden al langere tijd meer aandacht voor online verkopen en daarom hebben we daar nu als eerste nadruk op gelegd. Vorige week hebben we dan ook onze nieuwe website gelanceerd.”
Online ziet Loop.a life dat de consument het vertrouwen weer een stukje heeft terug gevonden. De consument is veel thuis en online, en kan in de vernieuwde omgeving naar lieve lust shoppen, met meer aandacht voor elkaar en voor onze planeet. Met meer mensen online is het ook een perfect moment om een aandacht te vragen voor nieuwe ontwikkelingen en een crowdfunding te starten om een nieuwe mijlpaal te vieren: het 100% natuurlijke en circulaire zomergaren van katoen.