Ben jij een startend textielondernemer en lever jij met je consumentenmerk een bijdrage aan een meer circulaire textielsector? Meld je dan tot en met 15 maart aan en maak kans op een bedrag van € 50.000,- om jouw merk op te zetten.
Transitie versnellen naar een circulaire textielindustrie
Misschien ken je ze wel: MUD Jeans (spijkerbroeken van gerecycled denim, inclusief leasemodel), Soft Revolt (3D geprinte BH’s), Loop.a Life (knitwear op basis van gerecyclede wol) en de New Optimist (circulaire & sociale mode). Het zijn een paar toonaangevende voorbeelden van consumentenmerken die ook door DOEN worden gesteund.
Financiering is vaak beperkt, maar zeer belangrijk voor startende ondernemers in de circulaire textielsector. Om deze ondernemers te kunnen ondersteunen, stelt Stichting DOEN in totaal
€ 250.000,- beschikbaar voor vijf beginnende, circulaire textielondernemers in Nederland die met hun consumentenmerk bijdragen aan het versnellen van deze transitie binnen de sector.